lördag 8 oktober 2016

Portfölj på sparlåga!

Efter en bra sommar så taktar nu portföljen på samma nivå som i början på augusti (nyinvesteringar borträknade). Pga för mycket jobb så har jag missat ett par försäljningstillfällen (haft lite för optimistiska säljordrar inne), men samtidigt så tror jag fortsatt på mina aktier. I en del fall så har jag velat minska innehavet för att balansera om portföljen. Eftersom mitt köp i Lindab var mer eller mindre spontant så lämnade jag i veckan som gick bolaget. Med likviden köpte jag en position i Fingerprint! Huntsman tog sig över 20% utveckling på en månad och detta i kombination med stärkt valutakurs gjorde att jag försökte sälja. Bommade detta och hoppas på fortsatt uppgång. Innehavet i Novo Nordisk har tyngt portföljen. Ska bli spännade att se hur långt ner den kan sjunka. Tror inte jag lägger in mer just nu, men ligger vi kvar och Opus går upp mot 7,50 igen så kanske jag byter! Beroende på den danska källskatten funderar jag på att köpa i USA istället! På försäljningslistan står också Mr Green efter den senaste tidens uppgång. Jag flyttar min stop-loss uppåt hela tiden!

Även swingtrading-portföljerna har haft det kämpigt med få affärer. Portfölj 1 gick in i Opus och kom ur med blotta förskräckelsen. I veckan gick jag in i Fingerprint. Portföljen ligger på sammautveckling som för en månad sedan, dvs drygt 20% upp. Portfölj 2 kom ur Assa lagom till att Engelska skolan skulle noteras. Kan väl diskuteras om IPO är avsett för denna portföljen, men tack för pengarna! Tack vare detta ligger portfölj 2 strax under 40% upp och är just nu fullt likvid.

Den närmaste tiden kommer innebära fortsatt mycket jobb. Hoppas att portföljen kan ändra sin svagt negativa trend! Lite race i de tunga innehaven hade varit trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar