söndag 23 oktober 2016

Uppstuds

Efter flera veckors svagt lutande utveckling tog sig portföljen i kragen och hämtade tillbaka några procent under veckan som gick. Det var egentligen ingenting speciellt som hände utan generell återhämtning! En minimal slant ramlade in från Dream Office REIT! Portföljen har också varit behjälplig av utvecklingen i USD o EUR (ca 25%). Det känns som det är mer aktuellt att sälja än att köpa i dessa valutorna med tanke på utvecklingen!

I USA verkar Trump ha slutgiltigt gjort bort sig. Tror börsen räknat in såväl Clinton som höjd ränta inom kort. Rapportfloden har börjat och i Sverige är det överlag positivt. Har väl varit lite si och så på andra sidan Atlanten. Helt klart så är det höga förväntningar nu. Ett av mina portföljbolag (Opus) bör dra nytta av valutakursen. Rapport först i mitten på november. I övrigt så har äntligen Tele2 fått lite fart. Kursen börjar närma sig mitt GAV. Funderar på om jag ska kliva ur eller sätta in mer pengar i emissionen (räknar man med tidigare utdelningar så är jag redan hemma).

Även swingtradingportföljerna har haft det hyfsat lugnt. DeGiro-portföljen har fastnat i Fingerprint och hade inte mått så bra vid en realisering idag. Jag är dock inte överdrivet orolig, och dessutom är det inga stora pengar! Nordnet-portföljen har gått in och ut i Opus ett par gånger och ligger nu 43% upp på 3 månader. Är just nu placerad i Volvo i förhoppning om en liten rekyl på fredagens nedgång efter rapport (kan bli bu eller bä, men i grunden ett fint bolag).

Jag kom aldrig ur mina positioner i Huntsman, Mr Green m fl, men väntar på rätt tillf'ällen! Numera alltså troligtvis Tele2 aktuell för försäljning också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar