fredag 28 oktober 2016

Rapportångest!

Ännu en börsvecka passerad och det var för mig ingen munter tillvaro! Novo Nordisk, Fingerprint och Mr Green kom alla in med dåliga resultat eller dåliga utsikter. Främst Novo gjorde avtryck i portföljen. När sedan mina övriga innehav av svagt negativ utveckling så gäller det att tänka långsiktigt! Två innehav fick lämna portföljen. Resurs har jag suttit med sedan IPO'n och Huntsman rusade 8% på fredagen (och gav mig totalt 30% avkastning på lite mer än en månad). Tillsammans stod de för 3,5% av portföljen och nu gjordes det utrymme för att teckna i Tele2's nyemission.

I swingtradingportföljerna så var det återigen dålig aktivitet (med dock aktivitet). DeGiro-portföljen är än mer fast i Fingerprint och lär inte röra på sig på ett tag (fast med Fingerprint vet man aldrig). Nordnet-portföljen lämnade Volvo lika fort som den kom in och återinvesterades i Alfa Laval. Efter fredagens uppgång i Alfa Laval ser det ut som det snart kan bli avslut igen!

Valet i USA såg ut att vara klart (i mina ögon) men nu ska FBI rota i Hillarys mail igen. Timingen känns något riggad...

Dollar över 9kr hjälper innehaven men gör inte att jag är sugen på att köpa amerikanskt! Däremot som hoppas jag på dollareffekten i mina innehav! Har dock hjälpt väldigt lite så här långt!

Nu tar vi en veckas höstlov. Brukar innebära lite mer börsaktivitet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar