söndag 17 september 2017

Inga pengar är värda hälsan!

När allting är rörigt och börsen kör berg-och-dalbana så kan jag nöjt konstatera att jag mår bättre! Utmattningssymptomen känns mer avlägsna även om jag vet att det inte ska mycket till för att trilla dit igen! Kramperna i kroppen är borta och jag är inte längre energilös. Sakta men säkert är det verkligen på väg uppåt! Med facit i hand så har jag kommit ur detta med blotta förskräckelsen. Det finns de (bl a andra finansbloggare) som åkt dit rejält. Som jag tidigt konstaterade så gick jag aldrig in i väggen, men rummet blev väldigt mycket mindre. Jag vet om att jag inte får en chans till! Med mycket stöd från jobbet, företagshälsan, samt förändring i min egen hjärna har jag hittat tillbaka. Det är märkligt hur man vet om vad som behöver göras, men det är så extremt svårt att göra det när man hamnat i en utmattningssituation!

En vecka sedan sist och det har varit ganska låg aktivitet i portföljen. RaySearch och Mycronic tog några kronor och båda avvecklades. Blev nog lite för tidigt, men fick lite halvpanik att sälja när det kom signaler om att Nordkorea förberedde nya uppskjutningar. Novo Nordisk har stannat mellan 300 och 306. Jag sitter på ett antal aktier och känner att vid 310 är det dags att ta hem lite. Förbereder på att lämna börsen där jag kan. Starbucks kommer nog också att viktas ner.

Paradox har haft en bra vecka och hållit uppe portföljen. Starbreeze har gjort sitt bästa i motsatt riktning. Fingerprint är "all over the place".

Sist men inte minst, det är kul när portföljen går bra, men inga pengar är värda hälsan! Det är så j-a skönt att nu ha haft två bra veckor i följd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar