lördag 24 oktober 2015

Vart är vi på väg?

Börsen är antagligen en utmaning likt TV-programmet På Spåret! Vart är vi på väg?

Veckan har bjudit på en blandning av rapporter. Negativa har handlats ner och övriga upp! Börsen vill fortfarande upp! Avstod tidigare att bottenfiska i Telia. Sitter redan på Tele2 och TDC, så även om pris runt 40 hade varit bra, vill jag inte vikta mer i telekom!

För en gång skull har jag inte åkt på någon smäll denna veckan. Försökte handla Opus på 6,20, men den vände innan jag fick napp! Nämnda Tele2 och TDC har gått bra i veckan och även Gränges har marscherat en del. Har satt stop-lossar på samtliga för jag tror det kan komma ett sänke när som helst. Har legat kvar i Bravida och tagit någon krona till. Har höjt stop-lossen efter hand!

Varför tror jag på sänke? Svaga prognoser och orderböcker för de cykliska bolagen. Kina vet vi varken in eller ut om! Dollarn fortsatt hög. Vad som talar emot är rykten/förhoppningar om stimulanspaket i både Europa och USA.

Löser någon stop-loss ut blir det nog omplacering i fixed income. Preffar från olika bolag studeras nu, men Akselius ser trevlig och stabil ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar