söndag 4 oktober 2015

Hypernervöst!

Ännu en vecka där börsen är paranoid mot allt och alla. Minsta lilla negativa nyhet tolkas extra negativt och de positiva är inte positiva tillräckligt. Jag misstänker att det förblir volatilt ett tag till! Vi har sett en del vinstvarningar i utlandet, men med tanke på att rapportperioden står om hörnet här hemma så känns det väl sent om något av de större bolagen vinstvarnar nu! Möjligtvis kan man skruva ner prognoserna för nästa år. Att gruvindustrin och bolag som arbetar nära den har det tufft är inte så märkligt, men borde inte bolag som tillverkar kunna gå bättre då, även om efterfrågan möjligtvis har dämpats!

Jag valde att lämna det lilla innehav i Opus som jag köpte på mig för två veckor sedan. 20% upp får väl betraktas som ok. Jag har dock kvar ett större innehav till betydligt högre GAV än dagens kurs. Sjunker vi igen spå köper jag mer, men jag tror att Opus sakta trycker sin botten uppåt (å andra sidan så finns det fallhöjd om börsen rasar igen!).

Jag har därför inte kommit igång med att flytta kapital till en långsiktigare strategi! Även om inköpen ska ses långsiktigt så vill jag inte tappa värde heller. Tyvärr feg just nu, beroende på innehavens utveckling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar