söndag 20 september 2015

Rätt gissat. men till vilken nytta?

Som jag gissade så vågade inte Yellen syna kinesernas kort. Nu blir det en höst med mycket spekulation och jag tror att Yellen kommer att höja! Jag tror att hon kan överraska och göra det mellan möten...

Så, jag gissade rätt på Yellen. Jag hade dock ingen aning om vilket håll börsen skulle gå, men det verkade knappt marknaden vet heller. Det var volatilt värre!

Som veckan utvecklades så satt jag stilla i portföljen. Jag hade några säljordrar ute, men rörelserna orkade inte upp dit jag ville! Vi får se vad som händer i veckan! Det känns som jag vill ha loss likvider. Det kan nog rasa en bit till och jag vill gärna vikta om portföljen och minska risken. Är inte riktigt beredd att ta några förluster ännu eftersom jag trots allt är nöjd med de papper jag sitter på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar