söndag 16 augusti 2015

Passivt värre!

Att följa börsen och samtidigt vara på konferens i USA är inte så enkelt. Veckan började bra, med rörelser i innehaven så att vi befann oss på ATH. Det slutade desto sämre. Jag har haft förmågan att sitta på innehav som dykt utan förvarning (nåja, man är inte helt blind!). Så även denna veckan. Investeringen i Avtech har dragit ner portföljen. Jag tror fortfarande att man kan ha något på gång, men det känns samtidigt osäkert. Ligger kvar tillsvidare; har ju inte vett att sälja, i synnerhet som jag bommat en del uppgångar när jag sålt för tidigt!

Nu hoppas jag på en bra rapport från Opus i veckan...

Förresten, var inte Pareto marketmaker till Scibase? Man lämnade en analys med riktvärde långt över dagens kurs. Luktar lite illa...

I övrigt så har jag ögonen på skaft när jag varit på resa. Shake Shack (eller vad de heter) testades och undertecknad var inte imponerad. Tycker nog att de är bättre än McDonalds, men varumärke... På emerging markets kommer McDonalds att härja även om de har det tuffare på hemmaplan! Kone, deras hissar o rulltrappor finns överallt. Ska nog dyka djupare igen! American Standard (ingen aning vem som äger detta porslinsföretag) finns på varenda offentlig inrättning i USA. Ska googla lite grann...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar