torsdag 24 augusti 2017

Crash, boom, bang!

Den senaste två veckorna har det varit tvärdrag i portföljen! Många rapporter, kärnvapenhot och dollarfall har klyddat till det! Jag har sett portföljrörelser på +/- >2% vid flera tillfällen och det är skönt att konstatera att man dels blivit tålmodigare, men också att största delen av portföljen ligger i bolag som tjänar pengar! Totalt sett är jag ner över perioden och tyvärr droppade nog portföljen under tillväxtstrecket idag!

Det positiva har varit att Novo Nordisk hittat en stabil högre nivå, att Alaris rekylerade tillbaka uppåt (och blev avyttrad) samt att Paradox drog iväg på en bra rapport. Det negativa har legat i Opus som föll på rapport och sen steg efter PM om nytt kontrakt, i Starbreeze på rapport och RaySearch på rapport! I både Starbreeze och Opus har jag gått emot mina principer och köpt lite på kursfallet!

Grunderna ligger kvar i portföljen, men portföljvikten har förändrat sig rejält! Opus är fortsatt störst med 18,5%. Därefter hittar vi Novo Nordisk (11%), Starbreeze och Paradox (båda 10%). Jag tror på caset i samtliga dessa innehaven. Förutom Starbreeze så är det lönsamma bolag med starka marknadspositioner. Opus har precis tilldelats ett kontrakt, som dock med största sannolikhet kommer att överklagas, så det finns risk för rekyl.

Lite utdelning från Novo Nordisk och Alaris har det blivit sedan sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar