lördag 17 juni 2017

Nära skjuter ingen hare!

I mitt förra inlägg var jag lite rädd att portföljen skulle rekylera ner under 300.000 igen. Jag klarade en veckoavstämning, men inte två. Igår slutade jag tre hundralappar kort från gränsen. En del får väl skyllas på Starbreeze, men det har varit ganska volatilt i min portfölj. Fortfarande är jag rädd för hur Paradox beter sig, men i övrigt känns det som om det finns en hel del uppsida. Måste också nämna sorgebarnet Opus. Tycker det händer mycket positivt, och ändå tar det inte fart. Nåväl, jag har väntat länge och kan vänta länge till. Det borde komma en korrigering uppåt, samtidigt som sommarbörs kan leda till det raka motsatta.

I swingtradingportföljerna har det varit lite upp och ner. DeGiro lämnade och gick in i Opus igen (med vinst). Nordnet gick in i Mycronic igen, men här utlöstes min nya regel för försäljning och jag gick ur med förlust. Har därför halva portföljen likvid där!

Tiden har verkligen varit begränsad på sistone. Allt ska tydligen hinnas med innan semestrarna och portföljen har fått klara sig med begränsad tillsyn!

Just nu finns det ingen direkt köp- eller säljstrategi i långa portföljen. Har lite likvider och skulle egentligen vilja frigöra mer, men har inget jag egentligen vill sälja på dessa nivåerna. Under året har jag gått in i mindre positioner i Tomra, Castellum, Hemfosa. Alla har gått väldigt bra sedan dess och jag har inte fått några tillfällen att fylla på. Alla är för små för att stanna i portföljen, men samtidigt är det kul med lite svarta siffror. Jag fyllde dessutom på med några "lottsedlar" i Avtech. Kontraktet med Easyjet är en passerad milstolpe, men det återstår att se vad det kan ge framöver (både i form av marginal som referens för nya kontrakt). Slutligen köpte jag en en position i Urbangreen via Pepins. Sitter också med Alvestaglass samt Kronfönster och hittills har Pepins varit en lysande affär för mig (Paradox tog ju sin på börsen via Pepins).

Over and out! Hoppas solen skiner på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar