måndag 26 juni 2017

Sommarstiltje

Var iväg och besiktigade bilen i morse. Bokade igår och kunde välja och vraka på tider! Det är alltid så här på sommaren enligt besiktningsteknikern (sorry om det är fel titel). Tydligen har inte de som slutar på fem sin deadline förrän efter sommaren. Min är en fyra så detta är sista veckan. Köper inte argumentet fullt ut, även om alla kört kampanjer nyligen. Jag betalade fullpris och det känns som om priset gått upp! Tyvärr inte Opus, men som tur är inte Opus (pga beläggningen) eftersom de inte finns i min landsända. Blev istället Besikta (och en verkstad som man förvärvade förra året). Vad lärde jag mig av detta? Vet egentligen inte mer än att Opus borde kunna nyttja detta bättre eftersom man ofta har stationer med flera linjer (och man kan dra ner på personal). Har man bara en linje kan man väl inte stänga... Samtidigt står man med större fasta kostnader, så ...

Nåja, portföljerna har taktat sidledes, tyvärr fortsatt strax under 300.000-strecket. Novo Nordisk har gjort en liten comeback och jag avyttrade lite av innehavet. Sedan botten har den gått upp ganska mycket. Fortsätter den är det positivt! Jag har dessutom tecknat en position i Cimco Marine. Får se om det blir någon tilldelning. Bolaget som gör högeffektiva dieseldrivna båtmotorer verkar ha såväl en nisch som en marknad. Tyckte det kändes ganska bra när jag läste prospektet. Blir det rusning säljer jag av, men jag kan även tänka mig att sitta lång!

I swingtradingportföljerna har ganska lite hänt. Det blev en post Kinnevik för att sitta fullplacerad! Om två dagar har DeGiro-portföljen levt i ett år. Nordnet ligger en månad efter. Vill gärna utvärdera dem tillsammans, men tyvärr ligger DeGiro på minus, mycket beroende på att jag inte hade en definitiv exit-strategi (och jag har följt Fingerprint hela vägen ner). Nordnet är raka motsatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar