fredag 3 juni 2016

Hej där nere...

Kanske inte helt sanningsenlig rubrik, men faktum är att jag för en gångs skull ligger bättre än index. I två dagar låg portföljen tom på plus i år! Fredagen drog ner mig precis under noll! Inte mycket att skryta om, men en får vara glad för det lilla!

Vad var det då som hände? Paraodox hände. Äntligen fick jag vara med om en IPO som gjorde raketstart och där min tilldelning är ok. Jag tecknade två poster a 300 aktier via Pepins och förutom dippen i fredags så gick den väldigt bra första veckan. Jag tror dock att den har mer att hämta och sitter kvar! Jag teckande pga en intervju som Börspodden gjorde med Spiltans VD för något år sedan! Av bara farten tog också Starbreeze ett kliv. Det känns som om ledningen gör väldigt mycket rätt i den, och även om den är skyhögt värderad så tror jag på mer för denna också. Portföljen är därmed väldigt tung på dataspelbolags!

Jag avyttrade Netflix på dippen neråt igår. Kände att posten var för liten och att även om tjänsten är lysande så finns det mörka moln. Valde också att sälja av en liten post av Macys efter deras rekyl uppåt. Snart utdelning och sen får vi se vad som händer. Gårdagens jobbsiffror är väl inte optimala för aktien, å andra sidan är en sjunkande dollarkurs det!

Nu tar vi långhelg! Ha det bra där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar