lördag 11 juni 2016

Ännu en veckas ångest...

Rubriker ska vara dramatiska. Låt oss fortsätta på det temat! Portföljen har varit uppe på svarta siffror ett par gånger den senaste tiden. Efter raset i veckan är jag nu tillbaka cementerad på minus. Enda skillnaden mot tidigare är att jag nu är bättre en index!

Jag har haft en stor del av min portfölj i en vanlig aktiedepå. Detta pga tidigare dåliga investeringar som jag kan realisera mot andra vinster. Eter min vinst med Paradox har jag nu startat en ISK och börjat föra över såväl kapital som aktier. Passar bra eftersom jag retat mig på att "förlora" 30% på utdelningarna på aktiedepån!

Förutom "internaffärer" så har jag gjort en del inköp sista veckan när kurserna fallit. Jag har köpt på mig lite fler Paradox och gått in i Cloetta. Jag bedömer att det finns uppsida främst i Paradox. Cloetta är mer defensiv och kan nog bara gå upp om det kommer ett uppköp! Godis är gott, och varför inte nu när både EM, OS o en sommar står inför dörren!

Netflix har rasat. Jag sålde i tid! Kanske ska gå in igen, men inte förtjust i dollarvärderingen jämfört med för en vecka sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar