lördag 8 april 2017

Må allt ont ruttna!

Det har varit en smärtsam vecka för Sverige! Först en väldigt omskriven bussolycka med katastrofal utgång för flera barn och sedan en terrorattack på gågatan i Stockholm med samma utfall. Man saknar ord och kan bara tänka på de drabbade. Det går inte att skydda sig, katastrofen väntar runt hörnet. Det kan dock vara i den egna trappan eller i ett oförsvarligt attentat. Det går inte att vara rädd; sannolikheten är trots allt väldigt liten att drabbas! Samtidigt är det ännu viktigare att ta till vara de positiva delarna i livet; våga leva! Med detta sagt, till alla er som förlorat någon, vare sig det blivit omskrivet i media eller inte, jag lider med er och kan inte föreställa mig er avgrund! Livet är grymt!

Efter en sådan inledning blir det banalt att skriva om aktier eller sig själv. Samtidigt måste livet gå vidare och för mig handlar detta om de positiva sidorna!

Det blir också banalt att skriva om sina egna utmattningssymptom! För helsike, jag lever! Jag låter väggadjäveln vara för denna gången. Rummet har inte blivit mindre, men jag har mindre kontroll på situationen än vad jag trodde. Må alla väggar ruttna tillsammans med allt annat som inkräktar på livet!

Lite börs så här på slutet! Volatiliteten har fortsatt och portföljen sjönk dramatiskt tillsammans med Fingerprint! Jag var inte alls tungt viktad, men påverkades ändå. När sedan Starbreeze och Opus också sluttat nedåt så är vi nere och vänder på någon typ av botten (har jag bestämt mig för). Månaden har varit svag på aktiviteter. Jag har lämnat Tele2 och MrGreen, men i gengäld gått in i Castellum och Resurs. Har dessutom köpt mer av Hemfosa och Starbreeze. Det har blivit lite utdelning i Novo Nordisk och Castellum. Jag har även tecknat FM Mattson, så vi får se på måndag om det blev någon tilldelning. En av swingtradingportföljerna lyckades komma ur sitt innehav i Volati och gjorde sen en in och ut i Mycronic. Ligger därmed likvid just nu!

Skål för livet! Skål för frihet! Skål för kärlek!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar