söndag 24 januari 2016

Tjo vad det var livat i holken i fredags...

Efter en jobbig månad så visade sig börsen från sin bästa sida i fredags. Det var dags för att vårda självförtroendet. Inte för att i princip någon aktie gick dåligt, men rejält svarta siffror är bra för själen!

Redan någon dag tidigare hade Starbreeze glatt och nu blev det ett (tillfälligt!?) slut på kräftgången! Jag har tagit beslut att gå ur så mycket jag bara kan! Det kommer nog att rasa mer och då hade det varit trevligt att vara likvid. Inte för att jag egentligen tycker jag är felplacerad (sånär som Maersk och EnQuest), men för att jaga lite hävstång. Skulle jag mot förmodan ha fel, så har jag ju ändå kvar pengarna! Precis såhär resonerar INTE den värdeinvesterare jag försöker utbilda mig till att vara... Men, så handlar det att komma ur också, och som sagt säljknappen fungerar bara sporadiskt...

Hur går det imorgon? Jag tror det fortsätter upp, men sen vänder det ner igen senare i veckan... Ska kanske köpa trisslotter istället!

H&M rapporterar i veckan. Ska bli spännande. Jag tror på svagare försäljningsutveckling, men bra framtidsutsikter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar